Få 15% rabat på første køb ved indmeldelse i kundeklub!

Ofte stillede spørgsmål

Bestilling

Hvordan bestiller jeg på webshoppen?
Vælg den produktgruppe (smykker, ure, ringe, halskæder osv.) som interesserer dig. Find det produkt, som du ønsker at købe. Du kan også finde dit smykke eller ur ved at skrive navnet på varen i søgefeltet øverst i midten. Tryk på knappen “Læg i kurven”. Når du har fyldt indkøbskurven med de(n) vare(r), du ønsker, skal du klikke på "Indkøbskurv" på menulinjen øverst i højre side. Det åbner en side, hvor du kan se din indkøbskurv. Tryk dernæst på ”Til bestilling”. På bestillingssiden kan du indtaste en eventuel rabatkode. For at bestille skal du udfylde alle felterne med kontakt– og leveringsoplysninger. Sæt flueben i ”Jeg accepterer salgs- og leveringsbetingelserne” og tryk på ”Godkend og betal”. Du skal nu vælge, hvilken leveringsform, du ønsker og indtaste dine betalingsoplysninger. Vælg dernæst “Gennemfør”. Du vil kort tid efter din ordreafgivelse modtage en ordrebekræftelse på e-mail
Kan jeg ændre min ordre?
Du kan ikke ændre din ordre, når den er afgivet. Så snart du har afgivet din ordre, går vi i gang med at behandle den for at kunne levere til dig så hurtigt som muligt. Hvis du ønsker at bestille yderligere varer, bedes du venligst afgive en ny ordre.
Er det muligt at annullere min ordre?
Har vi endnu ikke afsendt din ordre, er det som udgangspunkt muligt at annullere din ordre. For at annullere din ordre bedes du hurtigst muligt sende en mail til shop@guldbrandsenjuveler.dk med ordrenummer, navn, adresse og telefonnummer. Du kan naturligvis også kontakte os telefonisk på tlf. nr.: (+45) 53 53 42 79. Du kan dog ikke annullere ordrer på varer med gravering og andre specialordrer.
Kan jeg bestille smykker og ure, der ikke er på webshoppen fra mærker Guldbrandsen fører?
Ja, det kan du som regel. Send blot en mail til shop@guldbrandsenjuveler.dk eller ring til os på tlf.: (+45) 53 53 42 79. Så får du hurtigt svar, om vi kan levere din ønskede vare.
Er alle priser på webshoppen inklusiv 25% dansk moms?
Ja, alle priser på vores webshop er inklusiv 25 % dansk moms.

Betaling

Hvilken betalingsform kan jeg benytte?
Vi tager imod de fleste almindelige kontokort: Visa/Dankort, Mastercard og Maestro. Du kan også betale med MobilePay. Vi tager ikke imod betaling per efterkrav.
Hvad skal jeg betale i gebyr på at købe online?
Vi tager ikke gebyr for køb på webshoppen. Vær dog opmærksom på, at Nets/PBS tager et gebyr afhængigt af, hvilket kort du bruger
Hvornår trækkes pengene fra mit kreditkort?
Vi trækker først pengene, når vi har afsendt din(e) vare(r).

Levering

Hvad koster det at få leveret?
Hvis du bestiller fragt med DAO365 er leveringen gratis. Hvis du bestiller levering med GLS beregner vi et gebyr på henholdsvis kr. 29,- for private og kr. 69,- for erhverv. Prisen for fragt vises på betalingssiden, inden du godkender købet. Der er ingen ubehagelige overraskelser. Uanset om du vælger den gratis løsning eller vælger levering med gebyr, er den samlede pris inklusiv moms og eventuel gaveindpakning og kort med din personlige hilsen.
Hvor lang er leveringstiden?
Vi gør alt hvad vi kan for at levere din vare så hurtigt som muligt. For lagervarer modtager du din vare 1-3 hverdage efter din bestilling. For varer vi ikke har på lager, vil leveringstiden varierer meget fra produkt til produkt. Leveringstiden er afhængig af, hvor hurtigt leverandørerne kan producerer. Derfor bliver du kontaktet med en omtrentlig leveringsdato, så hurtigt som muligt efter bestilling af en vare, der ikke er på lager. Vi tager forbehold for udgåede varer og varer, der er i restordre. Vi tager også forbehold for forsinkelser og omkostninger grundet forsinkelser, som Guldbrandsen Juveler ikke kan holdes ansvarlig for.
Kan jeg få min pakke leveret til døren?
På bestillingssiden vælger du, om du ønsker pakken leveret på din adresse, eller om du ønsker at hente den på dit lokale posthus/pakkecenter. For levering direkte til din adresse, skal du vælge levering med GLS.
Hvad sker der, hvis jeg ikke er hjemme til at tage imod min pakke?
Hvis du ikke er hjemme, bliver der lagt en seddel i postkassen, hvor det vil fremgå, at pakken er klar til afhentning på det lokale posthus eller pakkecenter. Sedlen samt gyldig legitimation skal du medbringe, når du afhenter pakken. Husk at hente pakken indenfor en uge, ellers vil den returneres til os. Hvis en pakke returneres til os, kontakter vi dig for at finde en god løsning.
Kan jeg afhente min(e) vare(r) i butikken i Hørsholm?
Ja, det kan du. Adressen er: Guldbrandsen Juveler, Hovedgaden 55A, 2970 Hørsholm. Husk at vælge "Afhentning i butik" på bestillingssiden.
Kan jeg få leveret min pakke til udlandet?
Ja, det kan du. Ring til os på telefon nummer (+45) 53 53 42 79 eller send en mail til shop@guldbrandsenjuveler.dk. Så giver vi et tilbud på, hvad leveringen koster. Vi beregner ikke yderligere omkostninger, end hvad fragtfirmaet tager for at levere varen til udlandet.  
Hvad sker der, hvis jeg ikke modtager min pakke, eller den går tabt under levering?
Risikoen for varen går først over til dig i det øjeblik, du får varen leveret.

Gaveindpakning

Kan jeg få mine varer indpakket til gave, og hvad koster det?
Det kan du— og det er gratis. Ovenikøbet kan du vælge at få vedlagt et kort med din personlige meddelelse til gavemodtageren. Det er naturligvis også uden beregning. Alt du skal gøre er at vælge “Gaveindpakning” på bestillingssiden. Derefter åbner et felt sig, hvor du har mulighed for at skrive din lykønskning eller personlige hilsen. 
Din personlige hilsen
Din personlige hilsen kan du se i ordrebekræftelsen. Har du særlige ønsker, hvis du f.eks. har flere indkøb, og de ikke skal pakkes i samme papir, skriver du det blot i felt for personlig hilsen. 

Reklamationsret

Hvor længe har jeg ret til at reklamere over en vare?
Du har altid 24 måneders reklamationsret ved køb af produkter på vores webshop. Afhængig af situationen kan du ved en berettiget reklamation få ombyttet varen, repareret den, få købsbeløbet retur eller få et afslag i prisen. I alle sager vedrørende reklamation følger Guldbrandsen Juveler gældende købelov.
Hvor hurtigt skal jeg reklamerer?
Du skal reklamerer ”inden rimelig tid”, efter du har opdaget manglen. Med ”rimelig tid” menes der, at du skal reklamerer indenfor 2 måneder efter manglen er opdaget.
Hvad gør jeg, hvis jeg har en reklamation?
Skriv til os (shop@guldbrandsenjuveler.dk) med dit navn, adresse, telefonnummer og ordrenummer og en beskrivelse af, hvorfor du vil reklamerer. Vedhæft eventuelt billede(r) af skaden eller manglen. Vi vil efterfølgende hurtigst muligt kontakte dig for at finde en god løsning.
Skal jeg betale porto for en vare jeg tilbagesender ved en berettiget reklamation?
Nej, det skal du ikke. Vi dækker alle rimelige fragtomkostninger, du har i forbindelse med tilbagesendelse af en vare ved en berettiget reklamation. Du har mulighed for at købe en returlabel her. Beløbet refunderer vi ved en berettiget reklamation.

Retur/Fortrydelsesret

Hvor lang tids returret har jeg?
Du har altid 14 dages returret på alle varer, du har købt på webshoppen. Din returret løber fra den dag, du modtager din pakke. Bemærk, at for specialfremstillede varer som fx indgravering i ringe ydes der ikke retur- eller bytteret.
Hvordan benytter jeg mig af min returret?
Du skal kontakte os på telefon (+45) 53 53 42 79 eller sende en mail til: shop@guldbrandsenjuveler.dk. Det skal du gøre senest 14 dage efter, du har modtaget din vare. For at benytte dig af din returret skal varen ligge i sin originalemballage, der er en væsentlig del af varens værdi. Og varen skal tilbageleveres i væsentligt samme stand og mængde, som du modtog den i. Returretten bortfalder altså, hvis varen er taget i brug, og hvis varens salgsværdi er forringet. Vi anbefaler derfor: 1) Ikke at tage varen i brug, hvis du ønsker at benytte dig af din returret og 2) At beholde originalemballagen og ikke beskadige denne. Vi tilbagebetaler hele købsbeløbet med undtagelse af den portoomkostning, du har ved at returnere varen til os. For at fremme ekspeditionen bedes du venligst— det er ikke et krav— vedlægge kopi af din ordrebekræftigelse. Returnerede varer skal sendes til: GULDBRANDSEN JUVELER, Hovedgaden 55A, 2970 Hørsholm Du kan også returnere ved at aflevere varen personligt på ovenstående adresse. Du kan købe en returlabel her!
Hvordan får jeg købsbeløbet retur?
Når vi har modtaget den returnerede vare ubrugt og i væsentligt samme stand, som du modtog den i, overfører vi købsbeløbet ved at kreditere dit Dankort, Visa/Dankort eller andet kreditkort. Vær venligst opmærksom på, at vi ikke modtager pakker sendt per efterkrav. Der er ikke returret på købte produkter for virksomheder eller institutioner.

Prismatch

Hvad betyder prismatch for mig?
Hos Guldbrandsen skal du trygt kunne handle og vide, at du som minimum ikke betaler mere for smykker og ure end hos vores konkurrenter. Derfor matcher vi ALTID vores konkurrenters priser. Finder du en vare til en lavere pris på en anden dansk webshop, matcher vi prisen én-til-én. Hvis du allerede har købt varen, refunderer vi prisdifferencen.
Hvordan opnår jeg prismatch?

Ser du en vare billigere på en anden dansk webshop, skal du i kommentarfeltet på bestillingssiden ved købet hos os skrive, at du har set varen billigere på en anden webshop. Du skal linke til den pågældende side og angive, at du ønsker prismatch. Derefter retter vi varens pris, så du ikke betaler mere for varen end hos andre webshops. Du finder kommentarfeltet (Bemærkninger til forsendelse) på bestillingssiden her:


Hvis du finder varen billigere på en anden webshop, efter du har købt varen hos os, skal du blot inden for 7 dage sende os en mail med kopi af din ordrebekræftelse. Vedlæg dokumentation i form af link til det pågældende produkt, du vil have prismatchet.

Hvad er betingelserne for prismatch?
  • Varen der matches skal være af samme mærke, model, kvalitet, størrelse, farve mv.
  • Guldbrandsen matcher kun prisen på varer mod webshops med dansk CVR-nummer
  • Den vare, der prismatches, skal være på lager hos den anden webshop
  • Det er den samlede pris inklusiv fragt, gaveindpakning og andre gebyrer, der matches
  • Konkurrenters tilbud skal være gældende på købstidspunktet og kunne dokumenteres
  • Hvis du allerede har købt en vare hos os, og du efterfølgende finder en pris billigere på en konkurrerende webshop, kan du fra købstidspunktet og 7 dage frem ved behørig dokumentation benytte dig af vores prismatch
  • Nedsatte varer ved udsalg, kampagner (Black Friday, Black Week mv.), sæsonafslutning, bonus, medlemsrabatter, 2. sortering, begrænsede partier mv. og andre afledte rabatter matches ikke
  • Vi matcher kun prisen på varer, vi har på lager
  • Prisen hos anden netforhandler skal være inklusiv dansk moms, told, afgifter, garanti og forbrugerbeskyttelse
  • Prismatch er forbeholdt privatkunder.
Har du spørgsmål til prismatch er altid velkommen til at sende os en mail til shop@guldbrandsenjuveler.dk eller ringe til os på tlf.: (+45)  53 53 42 79 .

Nyhedsbrev

Hvad får jeg ud af at modtage Guldbrandsens nyhedsbrev?
Som modtager af vores nyhedsbrev er du sikker på at få de nyeste særtilbud, rabatter og information om spændende konkurrencer, vi afholder med flotte præmier. I nyhedsbrevet vil du også finde inspirationsmateriale med den sidste mode og de nyeste trends inden for ur– og smykkeverdenen. Inspiration der giver dig gode kort på hånden, når du vælger dine favoritsmykker eller dit nye ur. Derfor kan det godt betale sig at tilmelde sig vores nyhedsbrev.
Hvordan tilmelder jeg mig nyhedsbrevet?
Det gør du allernederst på denne side under “NYHEDSBREV”. Indtast dit navn og din mailadresse, tryk på tilmeld, sæt kryds i ”Ja tak…”, og du er tilmeldt.
Hvor ofte får jeg nyhedsbrevet?
Vi udsender nyhedsbrevet 5-8 gange årligt.
Klik her for at lære mere
Giver I min mailadresse videre til andre? Vi gemmer din mailadresse, og den bliver naturligvis kun brugt til at sende dig nyhedsbreve. Vi deler ikke dine oplysninger med andre. Du kan læse mere om vores persondatapolitik her.
Hvad gør jeg, hvis jeg gerne vil afmelde nyhedsbrevet?
I alle nyhedsbreve vi udsender, er der i bunden af nyhedsbrevet et afmeldelink. Der afmelder du dig nyhedsbrevet.

Kundeklub

Hvad får jeg ud af at blive medlem?
Som medlem af Klub Guldbrandsen får du:
  • Særtilbud kun for klubmedlemmer
  • De sidste nye tilbud og rabatter
  • Invitationer til spændende konkurrencer med flotte præmier
  • Invitationer til eksklusive klubarrangementer, hvor vi præsenterer nye smykker og ure og har foredrag med smykke– og urproducenter. Vi byder naturligvis på små forfriskninger, og ofte vil du kunne gå hjem med en lille goodiebag
  • Vores nyhedsbrev med gode tilbud og spændende inspirationsmateriale.
Hvordan indmelder jeg mig i Klub Guldbrandsen?
Det gør du her.
Hvordan ændrer jeg mine profiloplysninger?
I bunden af alle Guldbrandsens nyhedsbreve finder du linket ”Opdater dine informationer”. Her kan du ændre, slette eller tilføje oplysninger.
Hvad bruger i mine personlige medlemsoplysninger til?
Vi overholder al gældende lovgivning vedrørende behandling af personfølsomme oplysninger, og vi videregiver ikke dine oplysninger til 3. part. Ved at acceptere medlemskab af Klub Guldbrandsen, accepterer du, at vi må bruge dine oplysninger til markedsføringsformål som invitationer, tilbud, nyheder mv. i form af e-mails, bannere på Facebook og Google, sms, brev mv.

Du kan til enhver tid få oplyst de persondata, vi har gemt om dig. Du kan endvidere gøre brug af din ret til sletning af disse data. Skriv blot til os på mail: shop@guldbrandsenjuveler.dk. Læs mere om vores persondatapolitik her.
Hvad gør jeg, hvis jeg gerne vil udmelde mig af Klub Guldbrandsen?
Send en mail til shop@guldbrandsenjuveler.dk, i emnelinjen skriv ”udmeldelse af klub” og skriv navn, adresse og telefonnummer i selve mailen.

Persondatapolitik

Hvilken sikkerhed har jeg, når jeg handler på Guldbrandsens webshop?
Guldbrandsen opfylder til enhver tid gældende lovgivnings krav til beskyttelse af personlige data, vi modtager, opbevarer og eventuelt videregiver.

Vi registrerer og videregiver kun det minimum af relevante personoplysninger, vi har brug for for at kunne levere varen til dig. De personlige oplysninger vi har brug for, for at kunne indgå en aftale med dig er: Navn, adresse, telefonnummer og emailadresse. De oplysninger videregiver vi ikke uden dit udtrykkelige samtykke til 3.part for marketing eller andet. Oplysninger til brug for varehåndtering og leverance videregives dog til fragtfirma og betalingspartnere. Endvidere kan det i henhold til lovgivningen og under visse omstændigheder være nødvendigt at videregive oplysninger til offentlige myndigheder eller politiet. Eksempelvis videregiver vi oplysninger til politiet i tilfælde af mistanke om kreditkortsvindel.

Når du vælger at betale med dankort på vores webshop, sker det i samarbejde med Nets. Datakommunikation mellem Guldbrandsen og Nets sker gennem ”SSL”, Secure Socket Layer system. Systemet sikrer, at kommunikationen mellem Guldbrandsen og Nets med dine oplysninger er krypteret. Krypteringen betyder også, at vi ikke kommer i besiddelse af dit kortnummer. Vi modtager blot information fra Nets, som gør det muligt for os, at trække det beløb, du accepterer ved handlen. I øvrigt trækker vi først handelsbeløbet fra din konto, når vi afsender varen til dig.
Kan jeg få indsigt i og slettet mine registrerede oplysninger hos jer?
Ja, du har altid ret til at få indsigt i, hvilke oplysninger, vi har registreret om dig. Du har også ret til at gøre indsigelse mod registreringen og til at få dine personoplysninger slettet. Disse rettigheder har du efter persondataloven. Hvis du ønsker indsigt i og eventuel sletning af dine oplysninger, sender du blot en email til: shop@guldbrandsenjuveler.dk.
Bruger i cookies, og hvad bruger I dem til?
Guldbrandsen anvender cookies for at optimere webshoppen og dets funktioner. Det gør vi for at gøre det så nemt som muligt for dig at handle hos os. Du kan til enhver tid slette cookies fra din computer, iPad eller mobiltelefon. Oplysningerne i cookies er anonyme for os og bliver ikke koblet til den enkelte bruger.
Få et medlemskab til Klub Guldbrandsen. Det giver 15 % rabat* på dit første køb.

De sidste nye tilbud og rabatter* sendt direkte på mail. Gratis medlemskab. *Rabatten gives ikke på nedsatte varer, særligt udvalgte varer og kan ikke kombineres med andre former for rabatter. Rabatten gives kun på varer på webshoppen og ikke i fysisk butik.