Få svar på dine spørgsmål (FAQ)

På denne side har vi samlet spørgsmål, besøgende på vores shop ofte stiller. Det gælder lige fra spørgsmål om bestilling over returret til nyhedsmail, og hvordan vi behandler kundedata. Hvis der er spørgsmål, du ikke finder svaret på her, er du velkommen til at ringe til os på tlf. nr.: +45 4586 0150 eller sende en mail til: shop@guldbrandsenjuveler.dk.

Bestilling

Hvordan bestiller jeg på webshoppen?

Indhold herVælg den produktgruppe (smykker, ure, ringe, halskæder osv.) som interesserer dig. Find det produkt, som du ønsker at købe. Du kan også finde dit smykke eller ur ved at skrive navnet på varen i søgefeltet øverst i højre hjørne Tryk på knappen “Tilføj til kurv” Når du har fyldt indkøbskurven med de(n) vare(r), du ønsker, skal du klikke på indkøbskurven på menulinjen øverst i højre side. Det åbner en side, hvor du kan se din indkøbskurv. Tryk dernæst på ”Gå til kassen” På bestillingssiden kan du øverst indtaste en eventuel rabatkode. For at bestille skal du udfylde alle felterne med kontakt– og leveringsoplysninger. Godkend ”Vilkår og betingelser” og tryk på ”Afgiv ordre” Du skal nu vælge, hvilken leveringsform du ønsker og indtaste dine betalingsoplysninger. Vælg dernæst “Gennemfør”. Du vil kort tid efter din ordreafgivelse modtage en ordrebekræftelse på e-mail

Kan jeg ændre min ordre?

Du kan ikke ændre din ordre, når den er afgivet. Så snart du har afgivet din ordre, går vi i gang med at behandle den for at kunne levere til dig så hurtigt som muligt. Hvis du ønsker at bestille yderligere varer, bedes du venligst afgive en ny ordre.

Er det muligt at annullere min ordre?

Har vi endnu ikke afsendt din ordre, er det som udgangspunkt muligt at annullere din ordre. For at annullere din ordre bedes du hurtigst muligt sende en mail til shop@guldbrandsenjuveler.dk med ordrenummer, navn, adresse og telefonnummer. Du kan dog ikke annullere ordrer på varer med gravering og andre specialordrer.

Kan jeg bestille smykker og ure, der ikke er på webshoppen fra mærker Guldbrandsen fører?

Ja, det kan du som regel. Send blot en mail til shop@guldbrandsenjuveler.dk eller ring til os på tlf.: (+45)45 86 01 50. Så får du hurtigt svar, om vi kan levere din ønskede vare.

Er alle priser på webshoppen inklusiv 25% dansk moms?

Ja, alle priser på vores webshop er inklusiv 25 % dansk moms.

Betaling

Hvilken betalingsform kan jeg benytte?

Vi tager imod de fleste almindelige kontokort: Visa/Dankort, Mastercard og Maestro. Vi tager ikke imod betaling per efterkrav.

Hvad skal jeg betale i gebyr på at købe online?

Vi tager ikke gebyr for køb på webshoppen. Vær dog opmærksom på, at Nets/PBS tager et gebyr afhængigt af, hvilket kort du bruger

Hvornår trækkes pengene fra mit kreditkort?

Vi trækker først pengene, når vi har afsendt din(e) vare(r).

Levering

Hvad koster det at få leveret?

Hvis du bestiller fragt med DAO365 er leveringen gratis. Hvis du bestiller levering med GLS  beregner vi et gebyr på henholdsvis kr. 29,- for private og kr. 69,- for erhverv. Prisen for fragt vises på betalingssiden, inden du godkender købet. Der er ingen ubehagelige overraskelser. Uanset om du vælger den gratis løsning eller vælger levering med gebyr, er den samlede pris inklusiv moms og eventuel gaveindpakning og kort med din personlige hilsen.

Hvor lang er leveringstiden?

Vi gør alt hvad vi kan for at levere din vare så hurtigt som muligt. For lagervarer modtager du din vare 1-3 hverdage efter din bestilling. For varer vi ikke har på lager, vil leveringstiden varierer  meget fra produkt til produkt. Leveringstiden er afhængig af, hvor hurtigt leverandørerne kan producerer. Derfor bliver du kontaktet med en omtrentlig leveringsdato, så hurtigt som muligt efter bestilling af en vare, der ikke er på lager. Vi tager forbehold for udgåede varer og varer, der er i restordre. Vi tager også forbehold for forsinkelser og omkostninger grundet forsinkelser, som Guldbrandsen Juveler ikke kan holdes ansvarlig for.

Kan jeg få min pakke leveret til døren?

På bestillingssiden vælger du, om du ønsker pakken leveret på din adresse, eller om du ønsker at hente den på dit lokale posthus/pakkecenter. For levering direkte til din adresse, skal du vælge levering med GLS.

Hvad sker der, hvis jeg ikke er hjemme til at tage imod min pakke?

Hvis du ikke er hjemme, bliver der lagt en seddel i postkassen, hvor det vil fremgå, at pakken er klar til afhentning på det lokale posthus eller pakkecenter. Sedlen samt gyldig legitimation skal du medbringe, når du afhenter pakken. Husk at hente pakken indenfor en uge ellers vil den returneres til os. Hvis en pakke returneres til os, kontakter vi dig for at finde en god løsning.

Kan jeg afhente min(e) vare(r) i butikken i Hørsholm?

Ja, det kan du. Adressen er: Guldbrandsen Juveler, Hovedgaden 55A, 2970 Hørsholm.

Kan jeg få leveret min pakke til udlandet?

Ja, det kan du. Ring til os på telefon nummer (+45) 45 86 01 50 eller send en mail til shop@guldbrandsenjuveler.dk. Så giver vi et tilbud på, hvad leveringen koster.

Hvad sker der, hvis jeg ikke modtager min pakke, eller den går tabt under levering?

Risikoen for varen går først over til dig i det øjeblik, du får varen leveret.

Gaveindpakning

Kan jeg få mine varer indpakket til gave, og hvad koster det?

Det kan du— og det er gratis. Ovenikøbet kan du vælge at få vedlagt et kort med din personlige meddelelse til gavemodtageren. Det er naturligvis også uden beregning. Alt du skal gøre er at lægge din gave i kurven og skrive “Gave” i kommentarfelt, hvor du har mulighed for at skrive din lykønskning eller personlige hilsen. Skrive dernæst din personlige hilsen/Lykønskning. Husk at trykke på knappen “TILFØJ GAVEINDPAKNING TIL ORDREN”.

Din personlige hilsen

Dit valg og din personlige hilsen kan du altid se i varekurven ved siden af den valgte vare. Har du særlige ønsker, hvis du f.eks. har flere indkøb, og de ikke skal pakkes i samme papir, skriver du det blot i samme felt. Køber du flere varer, der ligner hinanden, skriver vi numre diskret på pakken og på din ordrebekræftigelse. Det gør det nemt at holde styr på, hvilke pakker, der indeholder hvilke gaver.

Reklamationsret

Hvor længe har jeg ret til at reklamere over en vare?

Du har altid 24 måneders reklamationsret ved køb af produkter på vores webshop. Afhængig af situationen kan du ved en berettiget reklamation få ombyttet varen, repareret den, få købsbeløbet retur eller få et afslag i prisen. I alle sager vedrørende reklamation følger Guldbrandsen Juveler gældende købelov.

Hvor hurtigt skal jeg reklamerer?

Du skal reklamerer ”inden rimelig tid”, efter du har opdaget manglen. Med ”rimelig tid” menes der, at du skal reklamerer indenfor 2 måneder efter manglen er opdaget.

Hvad gør jeg, hvis jeg har en reklamation?

Skriv til os (shop@guldbrandsenjuveler.dk) med dit navn, adresse, telefonnummer og ordrenummer og en beskrivelse af, hvorfor du vil reklamerer. Vedhæft eventuelt billede(r) af skaden eller manglen. Vi vil efterfølgende hurtigst muligt kontakte dig for at finde en god løsning.

Skal jeg betale porto for en vare jeg tilbagesender ved en berettiget reklamation?

Nej, det skal du ikke. Vi dækker alle rimelige fragtomkostninger, du har i forbindelse med tilbagesendelse af en vare ved en berettiget reklamation.

Retur/Fortrydelsesret

Hvor lang tids returret har jeg?

Du har altid 14 dages returret på alle varer, du har købt på webshoppen. Din returret løber fra den dag, du modtager din pakke. Bemærk, at for specialfremstillede varer som fx indgravering i ringe ydes der ikke returret.

Hvordan benytter jeg mig af min returret?

Du skal kontakte os på telefon (+45) 45 86 01 50 eller sende en mail til: shop@guldbrandsenjuveler.dk. Det skal du gøre senest 14 dage efter, du har modtaget din vare. For at benytte dig af din returret skal varen ligge i sin originalemballage, der er en væsentlig del af varens værdi. Og varen skal tilbageleveres i væsentligt samme stand og mængde, som du modtog den i. Returretten bortfalder altså, hvis varen er taget i brug, og hvis varens salgsværdi er forringet. Vi anbefaler derfor: 1) Ikke at tage varen i brug, hvis du ønsker at benytte dig af din returret og 2) At beholde originalemballagen og ikke beskadige denne. Vi tilbagebetaler hele købsbeløbet med undtagelse af den portoomkostning, du har ved at returnere varen til os. For at fremme ekspeditionen bedes du venligst— det er ikke et krav— vedlægge kopi af din ordrebekræftigelse. Returnerede varer skal sendes til: GULDBRANDSEN JUVELER, Hovedgaden 55A, 2970 Hørsholm Du kan også returnere ved at nægte at modtage varen eller aflevere den personligt på ovenstående adresse.

Hvordan får jeg købsbeløbet retur?

Når vi har modtaget den returnerede vare ubrugt og i væsentligt samme stand, som du modtog den i, overfører vi købsbeløbet ved at kreditere dit Dankort, Visa/Dankort eller andet kreditkort. Vær venligst opmærksom på, at vi ikke modtager pakker sendt per efterkrav. Der er ikke returret på købte produkter for virksomheder eller institutioner.

Prismatch

Hvad betyder prismatch for mig?

Hos Guldbrandsen skal du trygt kunne handle og vide, at du som minimum ikke betaler mere for smykker og ure end hos vores konkurrenter. Derfor matcher vi ALTID vores konkurrenters priser. Finder du en vare til en lavere pris på en anden dansk webshop, matcher vi prisen én-til-én. Hvis du allerede har købt varen, refunderer vi prisdifferencen.

Hvordan opnår jeg prismatch?

Ser du en vare billigere på en anden dansk webshop, skal du i kommentarfeltet på bestillingssiden ved købet hos os skrive, at du har set varen billigere på en anden webshop. Du skal linke til den pågældende side og angive, at du ønsker prismatch. Derefter retter vi varens pris, så du ikke betaler mere for varen end hos andre webshops.Du finder kommentarfeltet (bemærkninger til ordren) på bestillingssiden her:

Hvis du finder varen billigere på en anden webshop, efter du har købt varen hos os, skal du blot inden for 7 dage sende os en mail med kopi af din ordrebekræftelse. Vedlæg dokumentation i form af link til det pågældende produkt, du vil have prismatchet.

Hvad er betingelserne for prismatch?

  • Varen der matches skal være af samme mærke, model, kvalitet, størrelse, farve mv.
  • Guldbrandsen matcher kun prisen på varer mod webshops med dansk CVR-nummer
  • Den vare, der prismatches, skal være på lager hos den anden webshop
  • Det er den samlede pris inklusiv fragt, gaveindpakning og andre gebyrer, der matches
  • Konkurrenters tilbud skal være gældende på købstidspunktet og kunne dokumenteres
  • Hvis du allerede har købt en vare hos os, og du efterfølgende finder en pris billigere på en konkurrerende webshop, kan du fra købstidspunktet og 7 dage frem ved behørig dokumentation benytte dig af vores prismatch
  • Nedsatte varer ved udsalg, kampagner (Black Friday, Black Week mv.), sæsonafslutning, bonus, medlemsrabatter, 2. sortering, begrænsede partier mv. og andre afledte rabatter matches ikke
  • Vi matcher kun prisen på varer, vi har på lager
  • Prisen hos anden netforhandler skal være inklusiv dansk moms, told, afgifter, garanti og forbrugerbeskyttelse
  • Prismatch er forbeholdt privatkunder.
Har du spørgsmål til prismatch er altid velkommen til at sende os en mail til shop@guldbrandsenjuveler.dk eller ringe til os på tlf.: (+45) 45 86 01 50.

Nyhedsbrev

Hvad får jeg ud af at modtage Guldbrandsens nyhedsbrev?

Som modtager af vores nyhedsbrev er du sikker på at få de nyeste særtilbud, rabatter og information om spændende konkurrencer, vi afholder med flotte præmier. I nyhedsbrevet vil du også finde inspirationsmateriale med den sidste mode og de nyeste trends inden for ur– og smykkeverdenen. Inspiration der giver dig gode kort på hånden, når du vælger dine favoritsmykker eller dit nye ur. Derfor kan det godt betale sig at tilmelde sig vores nyhedsbrev.

Hvordan tilmelder jeg mig nyhedsbrevet?

Det gør du allernederst på denne side under “NYHEDSBREV”. Indtast dit navn og din mailadresse, tryk på tilmeld, sæt kryds i ”Ja tak…”, og du er tilmeldt.

Hvor ofte får jeg nyhedsbrevet?

Vi udsender nyhedsbrevet 5-8 gange årligt.

Klik her for at lære mere

Giver I min mailadresse videre til andre? Vi gemmer din mailadresse, og den bliver naturligvis kun brugt til at sende dig nyhedsbreve. Vi deler ikke dine oplysninger med andre. Du kan læse mere om vores persondatapolitik her.

Hvad gør jeg, hvis jeg gerne vil afmelde nyhedsbrevet?

I alle nyhedsbreve vi udsender, er der i bunden af nyhedsbrevet et afmeldelink. Der afmelder du dig nyhedsbrevet.

Kundeklub

Hvad får jeg ud af at blive medlem?

Som medlem af Klub Guldbrandsen får du:

  • Særtilbud kun for klubmedlemmer
  • De sidste nye tilbud og rabatter
  • Invitationer til spændende konkurrencer med flotte præmier
  • Invitationer til eksklusive klubarrangementer, hvor vi præsenterer nye smykker og ure og har foredrag med smykke– og urproducenter. Vi byder naturligvis på små forfriskninger, og ofte vil du kunne gå hjem med en lille goodiebag
  • Vores nyhedsbrev med gode tilbud og spændende inspirationsmateriale.

Hvordan indmelder jeg mig i Klub Guldbrandsen?

Det gør du her.

Hvordan ændrer jeg mine profiloplysninger?

I bunden af alle Guldbrandsens nyhedsbreve finder du linket ”Opdater dine informationer”. Her kan du ændre, slette eller tilføje oplysninger.

Hvad bruger i mine personlige medlemsoplysninger til?

Vi overholder al gældende lovgivning vedrørende behandling af personfølsomme oplysninger, og vi videregiver ikke dine oplysninger til 3. part. Ved at acceptere medlemskab af Klub Guldbrandsen, accepterer du, at vi må bruge dine oplysninger til markedsføringsformål som invitationer, tilbud, nyheder mv. i form af e-mails, bannere på Facebook og Google, sms, brev mv.

Du kan til enhver tid få oplyst de persondata, vi har gemt om dig. Du kan endvidere gøre brug af din ret til sletning af disse data. Skriv blot til os på mail: shop@guldbrandsenjuveler.dk. Læs mere om vores persondatapolitik her.

Hvad gør jeg, hvis jeg gerne vil udmelde mig af Klub Guldbrandsen?

Send en mail til shop@guldbrandsenjuveler.dk, i emnelinjen skriv ”udmeldelse af klub” og skriv navn, adresse og telefonnummer i selve mailen.

Få et medlemskab til Klub Guldbrandsen. Udover 15 % rabat på dit første køb i shoppen får du:

  • De sidste nye tilbud og rabatter – sendt direkte på mail
  • Invitationer til konkurrencer med flotte præmier
  • Invitationer til præsentation af nye smykker og ure
  • Gratis medlemskab

X